Verkooprecord voor BMW in eerste helft 2019
Het Duitse automerk BMW heeft in de eerste zes maanden van 2019 een verkooprecord gevestigd. BMW heeft namelijk sinds januari 2019 tot en met juni 2019 meer dan een miljoen auto’s verkocht. Hiermee zijn de verkoopcijfers van de eerste zes maanden in 2018 ruimschoots overtroffen.
Hoge verkoopcijfers voor BMW Group
Het verkooprecord van BMW staat inmiddels op een verkoop van 1.075.959 voertuigen. Dit is 1,6 procent meer dan in de eerste zes maanden van 2018. Ook het merk Rolls-Royce, wat onder de BMW Group valt, doet het goed in 2019. Met 2.534 verkochte voertuigen ondervindt Rolls-Royce een verkoopstijging van maar liefst 40 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2018. In totaal verkocht de BMW Group in 2019 tot nu toe 1,25 miljoen voertuigen. Met een stijging van 0,8 ten opzichte van 2018 is dit voor de gehele autogroep ook een nieuw record.
BMW richt zich op nieuwe modellen
Onder de nieuw verkochte voertuigen van BMW bevond de BMW i3 zich bijna 60.000 keer, dit is het gevierde elektrische model van het automerk. De opkomende populariteit van de elektrische auto is BMW dan ook niet in de koude kleren gaan zitten. Inmiddels zijn er volgens de fabrikant ruim 150.000 voertuigen van de BMW i3 serie gemaakt. BMW is echter druk bezig met het werken aan een vernieuwde uitvoering, want in 2020 brengt BMW de opvolger van de i3 uit, de iX3. In 2021 zullen de elektrische modellen BMW iNext en de BMW i4 vervolgens ook op de markt komen.
In 2023 wil BMW een aanbod van 25 elektrische en hybride voertuigen in het assortiment hebben. Deze aankondiging deed het Duitse automerk op een eigen evenement. Op dit evenement werd ook een nieuwe hybride auto, de BMW Vision Next, getoond.
BMW verwacht winst op elektrische voertuigen vanaf 2023
Met het toekomstplan, een vernieuwd assortiment van elektrische en hybride auto’s, verwacht BMW net zoveel winst te gaan maken als met de verkoop van traditionele voertuigen. Autoproducenten in het algemeen maken nu nog relatief weinig winst op de verkoop van elektrische auto’s. Dit komt omdat het ontwerpen en het produceren van de voertuigen meer geld kost dan bijvoorbeeld het ontwerp- en productieproces van gewone voertuigen.
De grootste kostenpost voor het realiseren van een elektrische auto zijn de batterijen. Naar verwachting zullen de kosten hiervoor gaan dalen, wanneer de productie van elektrische voertuigen bij meerdere autofabrikanten gaat stijgen. BMW denkt vanaf 2023 jaarlijks 30 procent winst te gaan maken op de verkoop van elektrische auto’s, omdat er tegen die tijd meer laadstations beschikbaar zullen zijn en elektrische auto’s gemakkelijker deel kunnen nemen aan het verkeer.
BMW bij Auto Nol
Naast innovatieve concepten staat het Duitse automerk BMW bekend om haar kwalitatieve en betrouwbare voertuigen. Wij begrijpen het dan ook goed wanneer u voor een occasion van BMW kiest. Het is echter wel belangrijk dat wanneer u voor een auto kiest, deze ook daadwerkelijk bij uw wensen en eisen past. Onze professionele adviseurs helpen u daarom graag met het uitzoeken van een auto die perfect bij u past. Kom daarom gerust langs in onze showroom voor een passend advies.